Informacja o dofinansowaniu zadania
pn. "Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Stare Pole"
Zadanie pn. "Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Stare Pole" polegało na udzieleniu dotacji celowej na dofinansowanie kosztów inwestycji usuwania pokryć dachowych zawierających azbest oraz transporcie i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest.
W latach 2019-2020 na terenie Gminy Stare Pole usunięto eternitowe pokrycia dachu z dwunastu nieruchomości oraz z dwudziestu dwóch nieruchomości odebrano składowany azbest do zutylizowania. Łącznie w latach 2019-2020 unieszkodliwiono 49,511 Mg odpadów zawierających azbest.
Koszt kwalifikowany zadania wyniósł 20 156,32 zł, z czego dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku wyniosło 14 109 zł. Dofinansowanie z budżetu Gminy stare Pole wyniosło 6 047,32 zł.
Informacja o warunkach uzyskania dofinansowania wynikała z:
- "Zasad udzielania dofinansowania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku" oraz ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 799 z późn. zm.)
- Programu priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (dalej "NFOŚiGW") pod nazwą "Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest"
- Regulaminu konkursu pod nazwą "Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa pomorskiego"